31 december 2012

Back again

Ibland kan man vara med om så mycket att det blir näst intill ogreppbart. Jag kan inte skapa mig en översiktsbild av mina upplevelser. Det känns som om jag har gjort en mängd olika resor då varje vecka har varit annorlunda.
Jag får berätta allt eftersom, att skriva en sammanfattning är för svårt. Jag är i vilket fall otroligt glad att jag reste och otroligt glad att vara hemma och jag håller på att brinna upp av skaparlust. Det har varit lite självtortyr att inte har tillgång till mitt piano, ritmaterial, pysselfluff och så vidare.
Dessutom så blev det så att jag flyttar snart. Till en annan stad. Mycket i livet händer och jag känner mig som en liten hamster som inte kan hoppa av hjulet. Fast en väldigt förväntansfull liten hamster ändå. De flesta förändringar är bra men även några sorgliga.
Mer av Nya Zeeland följer så klart. Kameran var min bästa vän under resan.
The tongariro crossing

Och juste. Gott nytt år.

3 kommentarer:

  1. Åh vad jag är avundsjuk på dig! :'3 Jag hoppas vi får se många bilder från din resa! Och Gott Nytt År! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gott nytt år Ellen! Synd att jag hann se din kommentar på förra inlägget först efter att jag hade åkt. Du hade säkert fått plats i min väska!;)

      Radera
  2. Åh vilken underbar bild av dig i Hobbit-land! Välkommen tillbaka (fast du har ju redan varit tillbaka i några veckor ser jag). Jag är också beroende av att ha mitt kära pysselfluff omkring mig. Kram

    SvaraRadera