11 november 2012

There and back again

källa
Kära ni.
Den dagen detta publiceras sitter jag på ett flyg på väg till Nya Zeeland (det är fint att man kan schemalägga inlägg). Jag kommer att vara på resande fot i 35 timmar. Jag är redan nu när jag skriver detta livrädd för att tappa bort mig på flygplatsen i Tokyo eller Qatar där jag ska byta flyg. Det är lätt att tro att allting som kan gå fel kommer att drabba en på samma gång. Jag får inte glömma att jag tar ett steg i taget, en dag i taget. Jag kommer att resa ensam och stanna på Nya Zeeland i nästan två månader. Jag kan stolt säga att jag ämnar att göra en riktig Tolkienresa i Peter Jacksons fotspår. Leta efter alver och se the hobbit premiären och inspelningsplatser för Sagan om ringen. Jag ska även jobba på ekologiska bondgårdar (woofa).
Jag tror att mina nattsagor får sova under min resa i eventuell brist på datorer och bildbehandlingsprogram.
Vi får se. Det är mycket möjligt att jag hittar sådana ting och då kanske det dyker upp någonting.
Jag hoppas på att komma hem med famnen full av nya sagor.
Då ska jag berätta dom.
Vi ses.


When you read this, I will be on my way to New Zealand. I will be traveling for 35h(!). I will probably get lost in Tokyo or Qatar on my way to NZ and I sincerely belive right now that everything that could possibly go wrong will go wrong. But I should not forget that you take one day at the time and things will work out in some way. I will travel by my self there and back again looking for elves, chasing Uruk hais and be there when the hobbit premiere take place in Wellington. I will also be woofing, working on organic farms to learn about organic living and animals. I will let my tales of the night sleep while I'm gone. Maybe if I find a computer I will post something. We'll see.
My hopes are that I will return home with new stories ready to tell.
See you soon 


2 kommentarer:

  1. Nej suh vad du gör mig avundsjuk! Kunde du inte ta mig med i en väska eller något!! :3

    SvaraRadera
  2. Ska bli så spännande att höra om hur du har det på din spännande vandring på andra sidan jordklotet. Kram Sara

    SvaraRadera