12 oktober 2012

Snövits Äpple

Jag har i dagarna målat en bloggheader till bloggen Snövits äpple som drivs av Sara George.
Hon har en underbar blogg med sagokänsla och inspirerande konst från olika tider. Hon tillverkar även smycken. Jag tycker hennes egen text om hennes smycken säger allt.

"Ett smycke från Snövits äpple är ett smycke som är tillverkat med kärlek och omsorg.  Inspirationen är hämtad från sagor, drömmar och gamla tider. Alla smycken är unika och finns bara i ett exemplar. Utmärkande för Snövits äpple är även att smyckena levereras i vackra, dekorerade askar där varje ask är unik. I så stor utsträckning som möjligt används material som är antika eller loppisfyndade. Jag älskar att leta på loppisar och i antikaffärer efter berlocker, pärlor, bokmärken och annat tjusigt."

Det har varit en ära att få måla åt henne. Gå in och kolla på hennes blogg och smycken!

3 kommentarer:

  1. Åh tack snälla Linnea, nu blev jag lite rörd. Du är så duktig på att måla och jag är så glad att du har målat till mig.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar Snövits äpple! Bara namnet är ju underbart! Och du har gjort en så fin header :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det! Tack så jättemycket:). Det var som sagt riktigt kul att få måla den.

      Radera