2 oktober 2012

Vad är väl en bal på slottet

Örebro slott


Bamburgh castle

Jag har jobbat på Örebro slott som barnkalasvärd och att ha en enorm nyckelknippa till slottets många rum är någonting jag verkligen saknar.
De spökhistorierna jag fick med mig därifrån kommer jag aldrig att glömma. Jag har bestämt mig för att uppskatta slottet mer nu. Det är lätt att bli blind och missa skönheten  i det man ser dagligen.
Det undre slottet är Bamburgh castle av skottarna uttalat "Bamborooo" (det ligger i Northumberland, England). Bild från när jag var där sommaren 2011. Jag vill nu officiellt tacka gamla byggnader för att de gör livet mer spännande och magiskt. Tack.
När jag blir stor ska jag bygga ett eget slott.

1 kommentar:

  1. Åh, jag har också jobbat som kalasvärd på slott! Ganska ansträngande och ganska roligt på samma gång. Jag och visst är det magiskt med gamla byggnader, så mycket tristare livet skulle vara utan.

    SvaraRadera